Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sayın Öğretim Üyesi,
Fakültemizde uygulanmakta olan eğitim programının yeniden değerlendirilmesi ve geliştirilmesi amacı ile gerçekleştirilen Program Geliştirme sürecinde, hazırlanan programların gerek uygulama aşamasında, gerekse uygulamadan sonra elde edilen ölçme sonuçlarından faydalanılarak programımızın eksik ve yetersiz yönlerinin saptanması ve gerekli görülen düzenlemelerin yapılarak sürecin işlemesine özen gösterilmektedir. Verilen eğitimin değerlendirilmesi; dersin amaç ve hedefleri doğrultusunda öğrencilerden beklenen davranışlar göz önünde tutularak, konu ağırlığı dikkate alınarak ve kapsam geçerliğini arttıracak şekilde belirlenmektedir.
Sınav sorularının dersin öğrenim kazanımlarına uygun olarak hazırlanması, ders/kurul/staj yürütücüsünün idaresinde ve sorumluluğunda yapılmakta ve Ölçme Değerlendirme Kurulu tarafından hazırlanan Çoktan Seçmeli Soru Hazırlama Öneri/Kontrol Listesi ile değerlendirilmektedir (Bkz. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi Madde 9.3.b).
Ders/kurul/staj sonu çoktan seçmeli test ile yapacağınız öğrenci değerlendirmelerinizde aşağıdaki listeden yararlanabilirsiniz.
UUTF Ölçme ve Değerlendirme Kurulu
ÇOKTAN SEÇMELİ SORU HAZIRLAMA ÖNERİ/KONTROL LİSTESİ
KONTROL LİSTESİ |
1- Soru ve yanıtların olabildiğince kısa ve açık olması, gereksiz kelimelerden ve dolaylı ifadelerden arındırılması. |
2- Tek bir soru köküne (olgular dahil) ait birden fazla soru sorulacaksa bu sayının 5’i aşmaması ve soru öncesinde uyarı yapılması. |
3- Olgu soruları hariç soru kökü ve/veya yanıtların diğer sorulardan daha uzun ve zaman alıcı olmaması (iki sütunlu bir sayfada 3-4 satırı geçen soru kökü, 2 veya 2’den fazla satırlı seçenekler nispeten zaman alıcı sorulardır). |
4- Soru kökünün şıklar olmadan da tek başına anlamlı olarak okunabilmesi. |
5- Soru kökünde “sizce”, “size göre”, “ne düşünürsünüz”, “ne yaparsınız” gibi kişisel görüş ve yargılar sorulmaması. |
6- Soru kökünde “genellikle”, “çoğunlukla”, “mutlaka”, gibi belirsizlik veya mutlaklık belirten sözcüklerin kullanılmaması. |
7- Soruların, bir diğerinin cevabını verir nitelikte olmaması. |
8- Soruda olumsuzluk ifade eden kelimelerin sadece altı çizili olarak yazılması (örneğin; bulunmamaktadır?, yanlıştır?, değildir? vb.) |
9- Seçeneklerde diğer seçenekleri etkisiz hale getirecek şekilde zıt bilgilerin olmaması. |
10- Seçeneklerde sayısal değerlerin büyükten küçüğe veya küçükten büyüğe sıralı olması, rakam aralıkları kullanılıyorsa aralıkların çakışmaması. |
11- Seçeneklerde “Hepsi”, “Hiçbiri” vb. ifadelerin çok fazla kullanılmaması. |