Ölçme ve Değerlendirme Kurulu

Eğitimden Sorumlusu Dekan Yardımcısı
Doç.Dr. Halil SAĞLAM
Eğitim Başkoordinatörü /  Tıp Eğitimi AD Öğretim Üyesi
Doç.Dr. Züleyha ALPER
Dönem 1 Koordinatör Yardımcısı
Doç.Dr. Güven ÖZKAYA
Dönem 2 Koordinatör Yardımcısı
Yrd.Doç.Dr. Sezer Erer KAFA
Dönem 3 Koordinatör Yardımcısı
Doç.Dr. Fahrettin UYSAL
Dönem 4 Koordinatör Yardımcısı
Doç.Dr. Esra KAZAK
Dönem 5 Koordinatör Yardımcısı
Doç.Dr. Şüheda ÖZÇAKIR
Dönem 6 Koordinatör Yardımcısı
Doç.Dr. Salih Saygın EKER
Seçmeli Dersler Koordinatörleri
Doç.Dr. İlker M. KAFA
Yrd.Doç.Dr. Engin SAĞDİLEK
Soru Bankası Koordinatörü
Doç.Dr. Gökhan OCAKOĞLU
Bilgi İşlem Uzmanı
Uzm. M. Yaşar ONUR
Fakülte Öğrenci Temsilcisi
Hasan Nasuhi BUDAK
 
Ölçme Değerlendirme Kurulu;
            Eğitimden Sorumlu Dekan Yardımcısı başkanlığında eğitim başkoordinatörü, dönem koordinatör yardımcıları, soru bankası koordinatörü, Tıp Eğitimi ve Biyoistatistik Anabilim Dallarını temsilen birer öğretim üyesi ve bir bilgi işlem-bilişim uzmanından oluşur ve üyeler Dekanlık tarafından atanır. Her eğitim-öğretim döneminde en az üç kez olmak üzere Dekanlığın çağrısı üzerine Dekan Yardımcısının başkanlığında toplanır. Birim öğrenci işleri bürosunun bir çalışanı sekreter olarak görevlendirilir.
 
  • Eğitim-Öğretim Yılı içerisindeki sınav takvimlerini hazırlayarak Eğitim Komisyonuna önermek,
  • “Soru Hazırlama ve Sınav Yapılandırma Kılavuzunu” hazırlamak, geliştirmek ve yapılandırılmış olan sınavların kılavuz ile uyumunu kontrol etmek,
  • Sınavların yürütülmesinde salon ve gözetmen organizasyonunu yapmak,
  • Sınavlarda sorulacak toplam soru sayısını, her bilim/anabilim dalına düşen soru dağılımını, soruların toplanma şeklini, son toplanma tarihini, yürütücüler ile yapılan toplantılar ile eğitim-öğretim dönemi başında belirlemek,
  • Eğitim-Öğretim Yılı içerisindeki sınavların analizlerini yapmak ve “Soru-Öğrenme Kazanımları Matrislerini” değerlendirerek sonuçları yürütücüler ve Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu ile paylaşmak,
  • Soru bankasının geliştirilmesini sağlamak ve işleyişini yönetmek,
  • Eğitim-Öğretim Yılı içerisinde yapılan sınavların iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve uygulamalarındaki sorunların çözümü için önerilerini raporlandırarak Program Değerlendirme ve Geliştirme Kuruluna ve Eğitim Komisyonuna sunmak,
  • Hizmet içi ölçme değerlendirme eğitimlerini planlamak ve uygulanmasını sağlamaktır.

 

 

SORU HAZIRLAMA VE SINAV YAPILANDIRMA KLAVUZU

       Sayın Öğretim Üyesi,

       Fakültemizde uygulanmakta olan eğitim programının yeniden değerlendirilmesi ve geliştirilmesi amacı ile gerçekleştirilen Program Geliştirme sürecinde, hazırlanan programların gerek uygulama aşamasında, gerekse uygulamadan sonra elde edilen ölçme sonuçlarından faydalanılarak programımızın eksik ve yetersiz yönlerinin saptanması ve gerekli görülen düzenlemelerin yapılarak sürecin işlemesine özen gösterilmektedir. Verilen eğitimin değerlendirilmesi; dersin amaç ve hedefleri doğrultusunda öğrencilerden beklenen davranışlar göz önünde tutularak, konu ağırlığı dikkate alınarak ve kapsam geçerliğini arttıracak şekilde belirlenmektedir.

       Sınav sorularının dersin öğrenim kazanımlarına uygun olarak hazırlanması, ders/kurul/staj yürütücüsünün idaresinde ve sorumluluğunda yapılmakta ve Ölçme Değerlendirme Kurulu tarafından hazırlanan Çoktan Seçmeli Soru Hazırlama Öneri/Kontrol Listesi ile değerlendirilmektedir (Bkz. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi Madde 9.3.b).

       Ders/kurul/staj sonu çoktan seçmeli test ile yapacağınız öğrenci değerlendirmelerinizde ekteki kılavuzdan yararlanabilirsiniz.

UUTF Ölçme ve Değerlendirme Kurulu

 

ÇOKTAN SEÇMELİ SORU HAZIRLAMA ÖNERİ/KONTROL LİSTESİ

KONTROL LİSTESİ
1- Soru ve yanıtların olabildiğince kısa ve açık olması, gereksiz kelimelerden ve dolaylı ifadelerden arındırılması.
2- Tek bir soru köküne (olgular dahil) ait birden fazla soru sorulacaksa bu sayının 5’i aşmaması ve soru öncesinde uyarı yapılması.
3- Olgu soruları hariç soru kökü ve/veya yanıtların diğer sorulardan daha uzun ve zaman alıcı olmaması (iki sütunlu bir sayfada 3-4 satırı geçen soru kökü, 2 veya 2’den fazla satırlı seçenekler nispeten zaman alıcı sorulardır).
4- Soru kökünün şıklar olmadan da tek başına anlamlı olarak okunabilmesi.
5- Soru kökünde “sizce”, “size göre”, “ne düşünürsünüz”, “ne yaparsınız” gibi kişisel görüş ve yargılar sorulmaması.
6- Soru kökünde “genellikle”, “çoğunlukla”, “mutlaka”, gibi belirsizlik veya mutlaklık belirten sözcüklerin kullanılmaması.
7- Soruların, bir diğerinin cevabını verir nitelikte olmaması.
8- Soruda olumsuzluk ifade eden kelimelerin sadece altı çizili olarak yazılması (örneğin; bulunmamaktadır?, yanlıştır?, değildir? vb.)
9- Seçeneklerde diğer seçenekleri etkisiz hale getirecek şekilde zıt bilgilerin olmaması.
10- Seçeneklerde sayısal değerlerin büyükten küçüğe veya küçükten büyüğe sıralı olması, rakam aralıkları kullanılıyorsa aralıkların çakışmaması.
11- Seçeneklerde “Hepsi”, “Hiçbiri” vb. ifadelerin çok fazla kullanılmaması.
BOŞ SORU ŞABLONU:
1.
a)
b)
c)
d)
e) 
SORU ÖRNEĞİ:
1. Bilinci kapalı, solunumu ve dolaşımı mevcut olan hastaya hangi pozisyon verilir?
a) Şok pozisyonu
b) Oturur pozisyon
c) Yarı oturur pozisyon
d) Koma pozisyonu
e) Supin pozisyon
 

http://sinavgorevlendirme.uludag.edu.tr/